Photobucket Photobucket
Assalamualaikum. You are now in EnaDieya's Official Blog. Thanks for visit. We appreciate it. Do enjoy our blog ^^
       hey , awk . ni aidamrdhiah ni . ohh , lamanye tak bkak . bak kata ssorg " dah brhbuk blogg ni . woah , dah 2012  dah , mak kata kte dah besar . kne bljr elok elok , nti dpt A bnyk bnyk tuk PMR . yer , saya akur dgn itu . oleh itu , saya berazam tuk brubah mlai thun ni hgga sye kwin nti . INSYAALLAH ! aminn . 
yer , mulai hari ini , saya akan belajar bersungguh - sungguh . dengan kelas tambahan tiap tiap mlam minggu di fasa 3 brdekatan dgn skolah  yang ayah saya bayar insyaallah akn mmbntu saya yer . okey , yg sterusnye saya akan myiapkan krja skolah tnpa mniru jwpn org len tuk ksnangan dri . slain itu juga , saya mgkin eh bkan bkan PERLU gna ttur ttabahasa yg btul pda stiap masa , cntoh kte dah gna ayt kragn kt ats tuh , amcm cm skema tak . sbnrnye yer , klo kte gna ttur yg btul ni , ckgu kata mgkn bole bntu kte krna sdah lali dgn ttabhasa yg btul . faham ? okey , tak fhm pi tnye ckgu kt skolah na . yer , slain itu , sye jga brusaha tidak tgok tv kcuali semasa sye blik dri skolah pkul 2 stegah ptg tv 393 yer . Azam strusnya , sya akn tidak tgok cite cinta cintun sdah slps ini untuk pngwalan emosi sya , spaya sye tdak brangan angan dan brhrapan lgi serta jga spaya tidak mglmun dlm kls yer ,mlahan sya akn bnyk tgok cite org pteh tuk pnmbhn ilmu dlm bhasa inggeris yer . Selepas itu juga , sya ingin saya adalah saya , saya mhu jdi dri sndiri . tiada lkonan , tiada pnipuan atau jdi org len . slps itu , sye mhu mnjga pngwlan mknn sye tuk brat bdan yg akn dtg . skurg kurg nye mse ank lima nti brat brjmlah 50 ke ats yer . Saya juga mhu jdi orang yg slalu brkepit dgn bku , tidur ngn bku , mkn dgn bku sume dgn buku sprti pribhasa " ULAT BUKU " saya akan bca bku bnyk bnyk , akn bca bku nvel dan juga buku  sjrah dri tgktn 1 hngga tiga tnpa jemu jemu sprti dialog fmous  ckgu Azman  , " dlm tnds pun , bwk buku sjrah masuk " . yer , sye cba buat itu ckgu . Saya akn cba tmbulkan prasaan brani , pnybar , taat  , kjujurn dan juga kbrsihan dlm dri yer . saya akn cuba brani brhdpn org ramai , insyaallah sya cba tidak trlalu bran . dan juga taat kepada Allah , dan kepada encik Azuan Mohd Ali serat puan Rosmawati Buyong . kejujuran adlh amt pnting yer anak anak tuk semai dlm dri tuh , spaya kte tidak ssat dlm keaddan yg glap . fhm ? mkin bnyk kte tipu , mkin bnyk bnda glap kte akn temu . oleh itu , kte prlu brtrus trang bkan shja kpd yg len mlah tuk dri sdrir . jgn tipu dri sdiri , nti mnysal hidup wehh ohh yer , kbrsihan adlh pnting tuk bdan yer . kata Lisa Surihani kecntikan itu dtg dri kbrsihan , sye skong itu . jika , kite tak jga kbrsihan mne mgkin ade kcntikan dsitu sprti klo kte tak tonyoh muka ngn pncuci mka mka trciptalah stu bntik blat mrah di muka yer. oleh itu , jga kbrsihan dri ! jga kmasan dri . tpi ade jgak kata , sume yg ada di dunia sume cntik . cume mereka shaja mls . yer trbkti sprti cntoh tdi klo kte mls brsihkan muka kte , maka ada jrwat dsitu  . akhir skali , saya tak akn brhrap apa apa tuk thun ni , sye tak mhu brmmpi mmpi lgi . biarlah tkdir mnntukan , eceeh ayt cilok dri nvel . sprti ppatah melayu kata " kalo ade jdoh tak kemana pun " . dgn itu , adik adik sume , jgn brangan angan sgt tntg ssuatu yg tak tntu tkdirnye yer . hurm , tuk blan ini mka awk blogg cm jea yeah . nti sye sruh ainazulaikha ubah awk eh . yer ,  lgi stu , kte lyn lgu sdih eh dlu .  okey , itu je laah syrahan kte arini . nak tgok 2Days 1Night ! apa ? sye dah bljr yer tdi . lgpun arini ari mlm sbtu maka trdpt hkum afdhaal dsitu yer . okeyy , byebye blogger <3

status:pomi

No comments:

Post a Comment